Direktlänk till inlägg 21 november 2008

Äntligen fredag med recepttips!

Av Berit - 21 november 2008 12:33

Det blir ett besök hos frissan, kort och praktiskt blir det.

Jag har inte tid att fixa för mycket på morgonen, lite smet, ruffsa till, spraya  och sen ska det vara klart!

Jag har nog med att försöka få till lite färg runt ögonen, utan glasögon så ser jag inte så bra längre så det blir till att gå på känn - brukar funka .....

För första gången den här veckan får vi äta middag tillsammans så jag ska sno ihop en god kycklingrätt med ris och grönsaker till. Våra arbetstider haltar mot varandra just nu  så vi ses bara en stund på morgonen och en stund på kvällen ..... man hinner längta .......

Dessutom ska jag testa recept på en Dajmkaka som dom sa på radion idag, det låter verkligen smarrigt - eller hur?

Kakan:

5 ägg

7,5 dl strösocker

2,5 dl ljummet vatten

7,5 dl vetemjöl

5 tsk bakpulver

3 dubbeldajm

Smörkräm:

250gr smör

4 dl socker

3 äggulor

2,5 tsk vaniljsocker

Gör så här:

Blanda alla ingr till kakan utom dajmen. Häll i en stor långpanna och grädda 175 gr 30 min.

När kakan är gräddad - nagga den med en gaffel.

Blanda sedan ingr till smörkrämen och sjud i kastrull till det tjocknat. Bred den varma krämen över kakan. Krossa dajmen och strö över, skär sedan i rutor.

Mmmmmmm ochTrevlig Helg!



 
 
Maria

Maria

21 november 2008 14:03

Åh - hur gott lät inte det där! Den måste jag prova vid tillfälle! Ha en härlig helg!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

21 november 2008 17:37

Det här receptet låter väldigt gott, synd jag bor för långt unndan annars hade jag kommit till dig och smakat på härligheten.
Ha en fin fredagskväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

22 november 2008 08:09

God morgon!
Vad stiliga dem kommer att bli i sina nya overaller buspudlarna. När det gäller hundar så är inget för dyrt. Vi har också börjat spana in julklappar till Fingal. Jag tror att det blir han som får flest. Hoppas att du och dina buspudlar får en härlig lördag.
Kram marina

http://fingalsmatte.bloggspace.se

 
Ingen bild

Majomamma

25 november 2008 13:02

Dumt å dumt sa Gustav Vasa... att inte svara i telefon när det ringer från skyddat nummer menar jag nu... :) Det är INTE kul när dom ringer å erbjuder allsköns trosor, sockar å annat krafs... så jag har lärt mig att säga nej där. Jag ringer till människor som har markerat att de vill ha kontakt... och jag säljer inte utan pratar försäkringsskydd.... så ibland kan man missa nåt om man inte svarar, men å andra sidan kan man ju ringa upp försäkringsbolaget själv om man behöver hjälp... så där finns valfrihet.... I övrigt gör jag som du ibland... ger blanka de i att svara om jag inte känner igen numret eller skyddat nummer ringer... :) Men behöver du kolla över försäkringar kan du bara lämna en kommentar i bloggen ;)
Ha det bäst å jag hoppas att du inte har så ont i kroppen trots kyla å snö å blåst!! *kram*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit - 5 februari 2009 14:31

Jag flyttar tillbaka till min gamla blogg http://blogg.aftonbladet.se/7332   Välkommen dit om du har lust! ...

Av Berit - 5 februari 2009 10:13

-i form av ett telsamtal sent igår kväll. En liten Stumpa kände sig fått nog av Stora Staden och planerar för en flytt närmare oss. Det kommer säkert att dröja eftersom det handlar om nytt jobb och boende men bara att veta att hon är på väg hemmåt kä...

Av Berit - 3 februari 2009 14:05

- har jag varit och lagat. Så litet att tandläkaren inte hade en passande borr?! Det lossnade en liten flisa bakpå en framtand för ett tag sedan och sen har jag farit med tungan där och känt det vassa, inte kunnat låta bli - ni vet .. Nu fick det va...

Av Berit - 2 februari 2009 11:19

... Älskade mannen är nu arbetslös och oron finns där - igen.. Idag besöker han arbetsförmedlingen - Får han något nytt? Måste han flytta? Vi då? Jag har ju faktiskt jobb här Huset? Hur överlever vi på en liten lön och A-Kassa? Vi kan inte leva på ...

Av Berit - 25 januari 2009 21:20

med Coca Colasmak - finns det nåt mer underbart när man krampaktigt kramat toastolen och nästan vänt ut och in på hela sig själv?  Det är precis vad jag sysslat med! Helt utslagen, liggande i en stor hög - jaa tillsammans med hundarna som bästa suppo...

Ovido - Quiz & Flashcards