Direktlänk till inlägg 4 januari 2009

God fortsättning!

Av Berit - 4 januari 2009 19:32

Ett nytt år har börjat och det har börjat riktigt kallt - 15 minusgrader visar tempen.

Vi firade nyårsafton tillsamans med våra nära och kära och har haft huset fullt. Min ide att leasa ut förrätt och dessert visade sig bli både roligt och intressant.

TessanDotra och min köksvane svärson hade fixa en Skaldjurstallrik som inte gick av för hackor. När jag fick den serverad så tänkte jag att hur ska jag orka något efter detta? 

Dom hade gjort en laxsnurra fylld med avokado/philadephiaoströra på kavring, en liten toast med hummer och citronmajonäs och ett tunnbröd fyllt med kräftstjärtar, riven lagrad kryddost och cremefraiche - så himla gott!

Efter att ha andats en stund tog vi oss an vår varmrätt - Gott kryddad ugnsstekt fläskfilé och oxfilé, tre goda såser och ett hemgjort potatismos kryddat med bla parmesanost, smör och äggula. Junior som älskar kött   "dog" i kökssoffan efter detta - paltkoma!

JessicaDotra paxade tidigt desserten, hon har en kockutbilning i botten och en förkärlek för slisk så det blev en frusen citrontårta med varm sås av passionsfrukt och jordgubbar - smaker som gifte sig totalt med varandra -

Rekommenderas!

När vi hämtat oss en aning så tog vi fram ett roligt spel, vi skrattade så vi kiknade emellanåt och den dessertost vi köpt glömdes alldeles bort då timmarma flög iväg mot 12-slaget och vi korkade upp champagnen och skålade.

Hundarna hade fått lite lugnande så dom låg under bordet vid våra fötter och höll koll på allt smällande och alla blixtar, ganska lugnt ändå.

Dom sov sedan tryggt med oss på de madrasser vi bäddat med på golvet i allrummet - alla rum var ju knökfulla....

När alla farit hem till sitt dagen efter och vi röjt efter kalasandet beställde vi hämtmat och kröp up i soffan och gjorde inget mer än möjligtvis rapade och zappade.

Jag har läst att i den anda som det nya året börjar så blir det också - isåfall blir det riktigt slappt för våran del......



 
 
Inger

Inger

4 januari 2009 23:15

Drog på smilbanden när jag läste om erat nyårsfirande, ni verkar haft kul....
Vi hade också väldigttrvligt med barn o barnbarn, mycket god mat (baconlindad kyckling) med en så enkel efterätt som maräng sviss och ost o kex fram emot midnatt.
God fortsättning på det nya året.

http://beardrex.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

6 januari 2009 10:59

Hejsan vännen!
Vad skönt att dina vovvar inte mådde så dåligt på nyårsafton. Men det är inte kul att behöva ge hundarna lugnande medel av den orsaken. Bättre att förbjuda skiten tycker jag. Fingal brydde sig inte om det alls. men vi har varit vaksamma när vi har varit ute med honom. Så ingen smällde någon raket bakom honom. Läs du boken den är superbra och man kan knappt lägga den ifrån sig förrän den är utläst. Sköt om dig vännen och ha en fortsatt bra dag.
Kram marina

http://fingalsmatte.bloggspace.se

 
Berit

Berit

7 januari 2009 11:27

Inger!
Marängsviss må kanske vara enkelt men det är också tokgott!

http://livsresan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit - 5 februari 2009 14:31

Jag flyttar tillbaka till min gamla blogg http://blogg.aftonbladet.se/7332   Välkommen dit om du har lust! ...

Av Berit - 5 februari 2009 10:13

-i form av ett telsamtal sent igår kväll. En liten Stumpa kände sig fått nog av Stora Staden och planerar för en flytt närmare oss. Det kommer säkert att dröja eftersom det handlar om nytt jobb och boende men bara att veta att hon är på väg hemmåt kä...

Av Berit - 3 februari 2009 14:05

- har jag varit och lagat. Så litet att tandläkaren inte hade en passande borr?! Det lossnade en liten flisa bakpå en framtand för ett tag sedan och sen har jag farit med tungan där och känt det vassa, inte kunnat låta bli - ni vet .. Nu fick det va...

Av Berit - 2 februari 2009 11:19

... Älskade mannen är nu arbetslös och oron finns där - igen.. Idag besöker han arbetsförmedlingen - Får han något nytt? Måste han flytta? Vi då? Jag har ju faktiskt jobb här Huset? Hur överlever vi på en liten lön och A-Kassa? Vi kan inte leva på ...

Av Berit - 25 januari 2009 21:20

med Coca Colasmak - finns det nåt mer underbart när man krampaktigt kramat toastolen och nästan vänt ut och in på hela sig själv?  Det är precis vad jag sysslat med! Helt utslagen, liggande i en stor hög - jaa tillsammans med hundarna som bästa suppo...

Ovido - Quiz & Flashcards