Direktlänk till inlägg 29 december 2008

En slagen hjältinna!

Av Berit - 29 december 2008 21:35

Vi är barnvakt till Lilla O eftersom mamman och pappan fått ledigt för att gå på bio och äta middag  - i lugn och ro.

Det hör inte till deras vardag för tillfället. Dom ringde och kollade läget och berättade att dom tagit en fika i lugn och ro och tittat på varandra samtidigt som dom pratat....man minns väl hur det var! När yngsta sonen var liten hade han myror i brallan så jag kan förstå dom.

Dagen har varit fylld av äventyr, det är ingen hejd på en 15månaders tjejs upptäcktlusta så en mormor och en moster är lite trötta just nu.

Den lilla somnade dock lik en klubbad säl och när vi nu tittar till henne känner vi en doft av något som inte borde finnas i blöjan - just nu....hur kan hon sova med detta tänker vi? En stor doft från liten tjej...

Vi har bestämt oss för att låta henne fortsätta snusa gott och så får vi lita  på att mamman och pappan som är på ingång vet ett bra sätt att byta nerskiten blöja på sovande liten tjej.....

 
 
Inger

Inger

30 december 2008 15:15

Vill bara önska dig ett Gott nytt år.
Kramar/ Inger

http://beardrex.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

30 december 2008 15:20

Hejsan vännen!
Jag förstår att det är mysigt att få ta hand om ditt lilla barnbarn. Många säger att det är livets efterrätt. Tyvärr vet jag inte vad pizzarulle är för något. Hoppas att du får en fortsatt trevlig kväll, Jag önskar dig vännen ett riktigt Gott Nytt År.
Kram marina
P.S Hoppas att det inte blir så mycket raketer och smällare i morgon kväll med tanke på våra vovvar.

http://fingalsmatte.bloggspace.se

 
Ingen bild

Majomamma

31 december 2008 10:10

jag önskar dig en ljuvlig nyårsafton! Hoppas att det löste sig på ett bra sätt med din "doftande" dotterdotter ;) Jag ser fram emot rapport om er nyårssupé. Här blir det hummertoast till förrätt, grillad fläskfilé med potatisgratäng (massor med vitlök) som varmrätt och desserten innehåller så mycket som 1½ KILO (!) choklad där vi ska doppa div. frukter, sonen är nämligen ägare av en chokladfontän, ett absolut måste vid nyårsdesserten :D Ha det bäst så hörs vi nästa år! Gott Nytt År!!!! *fyrverkerier*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit - 5 februari 2009 14:31

Jag flyttar tillbaka till min gamla blogg http://blogg.aftonbladet.se/7332   Välkommen dit om du har lust! ...

Av Berit - 5 februari 2009 10:13

-i form av ett telsamtal sent igår kväll. En liten Stumpa kände sig fått nog av Stora Staden och planerar för en flytt närmare oss. Det kommer säkert att dröja eftersom det handlar om nytt jobb och boende men bara att veta att hon är på väg hemmåt kä...

Av Berit - 3 februari 2009 14:05

- har jag varit och lagat. Så litet att tandläkaren inte hade en passande borr?! Det lossnade en liten flisa bakpå en framtand för ett tag sedan och sen har jag farit med tungan där och känt det vassa, inte kunnat låta bli - ni vet .. Nu fick det va...

Av Berit - 2 februari 2009 11:19

... Älskade mannen är nu arbetslös och oron finns där - igen.. Idag besöker han arbetsförmedlingen - Får han något nytt? Måste han flytta? Vi då? Jag har ju faktiskt jobb här Huset? Hur överlever vi på en liten lön och A-Kassa? Vi kan inte leva på ...

Av Berit - 25 januari 2009 21:20

med Coca Colasmak - finns det nåt mer underbart när man krampaktigt kramat toastolen och nästan vänt ut och in på hela sig själv?  Det är precis vad jag sysslat med! Helt utslagen, liggande i en stor hög - jaa tillsammans med hundarna som bästa suppo...

Ovido - Quiz & Flashcards