Direktlänk till inlägg 18 januari 2009

Åh så skönt!

Av Berit - 18 januari 2009 19:44

Visst ser det inbjudande ut? Det var med välbehag jag kröp ner här igårkväll - renbäddat med nya jättefina lakan vi fått av nära och kära i jul.

Det är så fina lakan att jag inte vill lägga på överkastet - då syns dom ju inte....

Jag hade vid ett tillfälle nypt i dessa på IKEA men backade för priset - någon noterade dock nypningen...och jag blev glatt överraskad på julafton.

Det är skönt att vara tillbaka i min egen säng och jag njöt i detta blanka, nougatbruna hav så att klockan hann bli förmiddag innan jag trasslade mig ur. Tur att Buspudlarna har helgblåsa.....

Dennis fick dock kompensation för detta i form av en lång promenad runt Lilla Staden på em. Det blev så många nya lukter, intryck och upplevelser så han sover som en stock efteråt - utslagen i dagsängenoch med hoptrasslade ben.....


 
 
Ingen bild

Majomamma

18 januari 2009 21:58

Snacka om livsnjutare det bor i din buspudel! Å lakanen var verkligen helsnygga! Förstår att du skippar överkastet ;)
Tack för din kommentar om detta med att vara mamma till snart vuxna... känns skönt att någon anser mig tänka klokt... :) HA en skön kväll/natt!

 
Medresenärskan

Medresenärskan

18 januari 2009 22:39

Oj vilka fina lakan. Nougat är ju en sån läcker färg också. Själv köpte jag för ett par år sen, vinröda men varje dammkorn syntespå dem så efter ett par nätter såg de ofräscha ut.

Du frågar om hur jag sätter bilder med text emellan. Jaa, det var en gåta för mig också i början när jag inget förstod. Det står ju inte vad jag ser hur man gör.

Här kommer förhoppningsvis lösningen:
Du klickar på ikonen längst till höger i samma rad som Fet Kursiv och Understuket. Klicka sen på den lilla trekanten längst upp där inte står. Upp kommer då alla namnen på de bilder du laddat upp till din blogg. Klicka då på den bild du vill ha in i din blogg. Föstod du?? OM inte fråga mig igen så skall jag försöka förklara igen.
Ha det gott i din fina säng.
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Berit

Berit

19 januari 2009 10:11

Hm - det jag inte får till är att lägga in flera bilder med text emellan i samma inlägg.

http://livsresan.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

21 januari 2009 07:54

Hejsan vännen!
Så söt han är Dennis när han ligger och sover. Jag förstår att han är trött men det var en extra tjock dagstidning och läsa idag när var ute på promenad i stan. Fingal är ju kastrerad så han bryr sig ju inte om de löper. Han leker med höglöpande tikar utan att bry sig om det. Vilka snygga sängkläder du har jag förstår att du inte vill stiga upp. Sköt om dig och ha en fortsatt bra dag tillsammans med dina buspudlar.
Kram marina

http://fingalsmatte.bloggspace.se

 
Medresenärskan igen

Medresenärskan igen

21 januari 2009 18:29

Det här med bilder och tect emellan går så bra OM du klickar på ikonen som ser ut som ett träd i samma rad som Fet Kursiv Understruken fast längst till höger. När du klickat på den får du upp en ruta med massa rutor på. Klicka allra längst upp på trekanten .... då får du upp dina uppladdade bilder och väljer en bild. Sen skriver du lite text och gör om samma procedur igen så många gånger du vill. Förstår du mig???
Ha det gott !!!
Kram

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Ruth

Ruth

21 januari 2009 23:07

Vilken lyxig säng, rena 5 stjärniga hotellrummet, så fin julklapp av observanta vänner, du fick ju vad du önskade dig !
Kramiz

http://bernamis.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

22 januari 2009 01:21

Snälla låt mig få lägga mig en stund. Blev såå trött helt plötsligt. Undrar varför ;D

Härliga lakan och schysst sovstil på fyrbentingen ;p

http://www.bentley.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Jessica Dotra nr 2

24 januari 2009 13:20

Denna där som uppmärksammade dina nypningar måste vara en riktigt bra person - håll hårt om henne! *ler*

 
Berit

Berit

25 januari 2009 21:18

Tack för alla roliga kommentarer!
Uppmärksamma JessicaDotra känner väl kanske Mamsens armar trots att det är nästan 50 mil? Kan ju isåfall vara på både gott och ont.....

http://livsresan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit - 5 februari 2009 14:31

Jag flyttar tillbaka till min gamla blogg http://blogg.aftonbladet.se/7332   Välkommen dit om du har lust! ...

Av Berit - 5 februari 2009 10:13

-i form av ett telsamtal sent igår kväll. En liten Stumpa kände sig fått nog av Stora Staden och planerar för en flytt närmare oss. Det kommer säkert att dröja eftersom det handlar om nytt jobb och boende men bara att veta att hon är på väg hemmåt kä...

Av Berit - 3 februari 2009 14:05

- har jag varit och lagat. Så litet att tandläkaren inte hade en passande borr?! Det lossnade en liten flisa bakpå en framtand för ett tag sedan och sen har jag farit med tungan där och känt det vassa, inte kunnat låta bli - ni vet .. Nu fick det va...

Av Berit - 2 februari 2009 11:19

... Älskade mannen är nu arbetslös och oron finns där - igen.. Idag besöker han arbetsförmedlingen - Får han något nytt? Måste han flytta? Vi då? Jag har ju faktiskt jobb här Huset? Hur överlever vi på en liten lön och A-Kassa? Vi kan inte leva på ...

Av Berit - 25 januari 2009 21:20

med Coca Colasmak - finns det nåt mer underbart när man krampaktigt kramat toastolen och nästan vänt ut och in på hela sig själv?  Det är precis vad jag sysslat med! Helt utslagen, liggande i en stor hög - jaa tillsammans med hundarna som bästa suppo...

Ovido - Quiz & Flashcards