Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Nu är det på G -

Av Berit - 12 januari 2009 19:48

-skövlingen alltså för nu står stora skogsmaskinen nere vid vändplanen. Kanske börjar dom imorgon då?

Det betyder kanske att jag inte får gå min tidiga morgonprom i skogen utan jag måste kanske gå på gatan.....

Det är speciellt att tidigt på morgonen, innan det är riktigt ljust,få dra på sig stövlarna och ta mössan på ett morgonruffsigt hår och bara spankulera på mina stigar och låta huvet vakna medans buspudlarna gör sina behov och "läser sin tidning".

Det går ju inte riktigt om vi måste göra samma sak utefter gatorna. Nej det är bara stressande!

Det ska bli spännande, kanske kommer man faktiskt att se huset som idag bara skymtar mellan träden, det finns faktiskt framför Dennis på bilden och kanske får vi lika ljust och fint som det är på hygget bortanför oss. Kisar man kan man  ana lite sol mellan träden - visst är det tätt och mörkt, men det är ju också en skön skog.

Lite orolig är jag som sagt.



 
 
Marina

Marina

13 januari 2009 07:10

Hejsan vännen!
Jag förstår din oro för det är mysigare att rasta hundar i skogen än på trottoarer. Vi åker till vämöparken ibland för att Fingal ska få rastas i skogen. Han älskar det att läsa den tidningen är roligare. Jag håller mina tummar för dig så att dem inte tar alla träd utan sparar lite skog till dig och buspudlarna. Sköt om dig vännen och ha en fortsatt bra dag.
Kram marina

http://fingalsmatte.bloggspace.se

 
Marina

Marina

13 januari 2009 19:04

Hejsan vännen!
Tack för den fina kommentaren hos mig den blev jag jätteglad för. Många föräldrar får det tufft när dem får reda på att dem har fått ett barn med funktionshinder. Det sätter hårt press på äktenskapet och många gånger så klarar dem inte att hålla ihop. Jag och maken har däremot växt ihop och blivit starkare för alla utmaningar vi har stått för när det gäller barnen. Sköt om dig vännen och ha en fortsatt trevlig kväll.
Kram marina

http://fingalsmatte.bloggspace.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

14 januari 2009 12:18

Hej Berit och tack för att du hittade till min blogg. Oj, jag länkar till dig också för du har ju en jättemysig blogg som jag vill läsa varje dag.

Jaa du, vad händer med din skog?? Slutavverkning kanske, eller så gallring. Spännande att se. Men, de måste ju plantera om de tar ner allt ...
Lite ljusare kanske det blir men vet du skog är skog och underbart att vistas i.
Ha det gott !!!

http://medresenarskan.bloggagratis.se

 
Berit

Berit

14 januari 2009 13:34

Varje morgon när jag vaknar lyssnar jag efter skogsmaskinen men än så länge står den tyst. Som du säger - skog är skog och jag hoppas att dom avverkar snyggt så min stig ut i skogen bli kvar.

http://livsresan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit - 5 februari 2009 14:31

Jag flyttar tillbaka till min gamla blogg http://blogg.aftonbladet.se/7332   Välkommen dit om du har lust! ...

Av Berit - 5 februari 2009 10:13

-i form av ett telsamtal sent igår kväll. En liten Stumpa kände sig fått nog av Stora Staden och planerar för en flytt närmare oss. Det kommer säkert att dröja eftersom det handlar om nytt jobb och boende men bara att veta att hon är på väg hemmåt kä...

Av Berit - 3 februari 2009 14:05

- har jag varit och lagat. Så litet att tandläkaren inte hade en passande borr?! Det lossnade en liten flisa bakpå en framtand för ett tag sedan och sen har jag farit med tungan där och känt det vassa, inte kunnat låta bli - ni vet .. Nu fick det va...

Av Berit - 2 februari 2009 11:19

... Älskade mannen är nu arbetslös och oron finns där - igen.. Idag besöker han arbetsförmedlingen - Får han något nytt? Måste han flytta? Vi då? Jag har ju faktiskt jobb här Huset? Hur överlever vi på en liten lön och A-Kassa? Vi kan inte leva på ...

Av Berit - 25 januari 2009 21:20

med Coca Colasmak - finns det nåt mer underbart när man krampaktigt kramat toastolen och nästan vänt ut och in på hela sig själv?  Det är precis vad jag sysslat med! Helt utslagen, liggande i en stor hög - jaa tillsammans med hundarna som bästa suppo...

Ovido - Quiz & Flashcards