Alla inlägg den 10 december 2008

Av Berit - 10 december 2008 13:13

 - Lilla familjen från Stora Staden har bestämt sig för  att fira nyår i Norrland hos oss!

Dom kommer redan på Annandagjul och vi är jätteglada!

Knökfullt kommer det att bli i huset med alla hemma, stökigt och rörigt så det står härliga till men det är ju då man känner att man lever - eller hur?

Vi brukar inte ha så mycket stök på nyår, det går mest ut på att hinna pinka hundarna innan det börjar smälla....

Alice är den som mår mest dåligt, henne brukar vi få droga vilket jag tycker är hemskt, men det är än värre att se hennes fasa över alla smällare och att hon vågar inte kissa ens en gång.

Vi brukar försöka ha hög musik på men ljudet kryper emellan dock -

i år så bor vi på annat håll, lite utanför stan, så jag hoppas att det är bättre än  förra året då vi bodde mitt i infernot. Det borde förbjudas!!!!


Nu är det iallafall extra roligt att planera nyårsmiddagen runt stora bordet - förrätt, varmrätt och dessert ska vi ha förståss - och ett gott vin.

Vi som har älgkött i frysen tar nog fram en rejäl bit och gör en härlig tjälknul  men goda tillbehör. Igår inhandlades det fina glas på fot perfekta för dessert så nu ska vi leta recept på något gott att hälla i dom.

Och förrätt - tips?


Jag funderar också på hur hundarna kommer att reagera på att Lilla O nu traskar omkring på egna ben - blir hon ruskig nu eller? Spännande!


Får jag så önska att snön ligger kvar? Vi ska ut och köpa pulka nu , morfarn´ och jag.....






Ovido - Quiz & Flashcards