Direktlänk till inlägg 11 november 2008

En vän har lämnat jordelivet -

Av Berit - 11 november 2008 10:51

- och det känns tungt.

När sånt händer, som nu alldeles för tidigt, så får man anledning att tänka över sitt eget liv - det är inte för evigt.

Min vän - en kvinna i min egen ålder, en fru, mamma, mormor, arbteskamrat och säkert mycket mer - det blir lätt att identifiera sig ...

Jag tänker på hur hon kanske tänkte och kände mot slutet, när hon visste att hon skulle lämna alla - hur klarar man det? Hur klarar alla som blir kvar att hantera sorgen efter en älskad?

På lördagmorgonfick jag veta att hon var borta, jag tände ett ljus och mina tankar gick till min vän och hennes familj, det kändes tungt.

Livet är skört och absolut ingen självklarhet!

 
 
Ruth

Ruth

11 november 2008 12:20

Välkommen och tack för kommentaren i min blogg, roligt med nya bloggare :-) Skall ta mig en titt på din andra blog och bli lite mera bekant med dig. Vi är ett härligt gäng på Blogga som har mycket trevligt för oss. Trist med din vän som har gått bort, man skall vara rädd om varandra, vi vet inte när dagen kommer. Borta är hon inte för sina kära, hon har bara gått i förväg.
Kram Ruth
PS. ser att du har länkat till min blogg så jag gör det samma tillbaka om det är OK.

http://livsresan.bloggagratis.se

 
Marina

Marina

11 november 2008 13:29

Hejsan!
Det är alltid jobbigt att förlora någon omtyckt vän går bort. Tänker på dig.
Kram Marina

http://fingalsmatte.bloggspace.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit - 5 februari 2009 14:31

Jag flyttar tillbaka till min gamla blogg http://blogg.aftonbladet.se/7332   Välkommen dit om du har lust! ...

Av Berit - 5 februari 2009 10:13

-i form av ett telsamtal sent igår kväll. En liten Stumpa kände sig fått nog av Stora Staden och planerar för en flytt närmare oss. Det kommer säkert att dröja eftersom det handlar om nytt jobb och boende men bara att veta att hon är på väg hemmåt kä...

Av Berit - 3 februari 2009 14:05

- har jag varit och lagat. Så litet att tandläkaren inte hade en passande borr?! Det lossnade en liten flisa bakpå en framtand för ett tag sedan och sen har jag farit med tungan där och känt det vassa, inte kunnat låta bli - ni vet .. Nu fick det va...

Av Berit - 2 februari 2009 11:19

... Älskade mannen är nu arbetslös och oron finns där - igen.. Idag besöker han arbetsförmedlingen - Får han något nytt? Måste han flytta? Vi då? Jag har ju faktiskt jobb här Huset? Hur överlever vi på en liten lön och A-Kassa? Vi kan inte leva på ...

Av Berit - 25 januari 2009 21:20

med Coca Colasmak - finns det nåt mer underbart när man krampaktigt kramat toastolen och nästan vänt ut och in på hela sig själv?  Det är precis vad jag sysslat med! Helt utslagen, liggande i en stor hög - jaa tillsammans med hundarna som bästa suppo...

Ovido - Quiz & Flashcards