Alla inlägg under december 2008

Av Berit - 1 december 2008 10:44

Och tur är väl det för åh så vi har gått, fikat, gått, shoppat, gått, ätit och gått igen - mina fötter har verkligen fått känna av att dom är reumatiska....

Och åh så roligt det varit att umgås!

Dessutom så passade Lilla O på att ta sina första alldeles egna steg dagen innan vi kom ner - det var så himla roligt att få se henne stappla på som bara små 14-månaders flickor gör.

När vi fikade på stan på lördagen var hon fullt sysselsatt med att gå upp och ner för ett trappsteg vid vårt bord - det var jättespännande! Hon knatade runt i affärerna och kände på allt som hon nådde till, hon hittade mycket spännande saker....

Hon är det ljuvligaste!

Vi hade tjejmiddag på fredagkväll, på Helens Krog och jag säger bara det - Marängsvissen efter den ljuvliga Fiskgrytan var outstanding! Jag älskar desserter, ingen riktig middag utan något slisk och nu kan jag säga att jag fick så att jag teg.... ingen gick hungrig ifrån det stället! Rekomenderas!

Vi shoppade julklappar till dom som inte kommer norrut den här julen och det var en riktigt bra ide att göra det tillsammans och på plats - vissa har fått order att glömma vissa saker..... lite extra småflickskläder slank ju ner också.

Min syster och jag har åkt kökfull buss, sovit i soffa och på madrass på 10onde våningen och haft en jättemysig helg med mina flickor o Co.

Jag har kvar känslan av småflicksarmar runt halsen, en liten varm och mjuk kropp i min famn när vi läste saga, bilden av en liten kavat tjej som på nytt sätt utforskar omgivningen på lite ostadiga steg, hennes underbara leende som går rakt in i Mommahjärtat!

Nästa gång tar jag Morfarn med - han var lite avis nu.

Men visst är det skönt att komma hem, till sin egen säng, till sin Älskade man, till sonen som (fortfarande) kan längta på sin mamma och till Buspudlarna - Dennis tog min handled i munnen och ledde mig in i hallen samtidigt som han "pratade" om hur mycket han saknat sin matte -det är skönt att vara efterlängtad!

Ovido - Quiz & Flashcards