Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Hundar och mat

Av Berit - 2 december 2008 13:33

När jag stog i köket i morse och gjorde iordning Buspudlarnas frukost så slog det mig : Undrar hur många som äter som dom?

Varje morgon ska det vara 1 skål med fil ( inte A-fil för det gillar inte Dennis...) och en macka med smör och något gott typ leverpastej, kalkon eller annat kött, delad i mindre bitar och ovanpå filen.

Dom sitter som ljus och väntar, frågar jag Dennis om han är hungrig så viftar han på svansen och när det är varsågod så njuter dom av sin frukost - det är tydligt.

Efteråt så finns det alltid lite torrfoder att ta om dom är mer hungrig - olika, olika dagar.

Till middag får dom torrfoder och alltid våra matrester......


Hur äter din hund?

 
 
Ruth

Ruth

2 december 2008 19:06

Förstår att vovvarna gillar sin frukost, men själv så utfodrar jag bara med torrfoder och varmt vatten över. Inte fel att blanda i matrester, men här blir det sällan något över, och hundarna är 6 till antal och då vill det mycket till innan alla skall få lite matrester i sin skål.
Ha en fin kväll !

http://bernamis.bloggagratis.se

 
Maria

Maria

2 december 2008 22:28

Haha, våra hundar är nästan lika bortskämda:)
Äter för det mesta torrfoder morgon och kväll - men aldrig utan något gott iblandat, t ex middagsrester eller en skvätt leverpastej eller något annat gott från kylskåpet... Och om jag är hemma och äter lunch bör det absolut vankas mellis i form av fil & smörgås eller liknande...
Vilka goingar de är - våra allra bästa vänner!

http://www.storlurs.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Majomamma

3 december 2008 00:22

Min hund äter en deciliter torrfoder på morronen, bara för att katten alltid får mat på mornarna...annars skulle hunden bara behöva mat en gång/dag... Sedan får hon rester från middagen alt. hundmat på burk el. torrfoder med rått ägg till middag... å hon tror att hon ska få mat så fort jag lägger ner besticken på min tomma tallrik... :)

 
Marina

Marina

3 december 2008 11:31

Hejsan!
Fingal äter alltid lite torrfoder på morgonen men sedan äter han av vår mat på kvällen. Under dagen får han lite av sitt godis som han själv får välja. Bortskämd som han är så har han fyra olika sorter. Hoppas att du och dina buspudlar får en fortsatt härlig dag.
Kram Marina

http://fingalsmatte.bloggspace.se

 
Berit

Berit

3 december 2008 12:10

Ha, kul att läsa! Kanske är dom lite bortskämda men varför inte? Dom mår ju bra!
Ha en bra dag!

http://:livsresan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berit - 5 februari 2009 14:31

Jag flyttar tillbaka till min gamla blogg http://blogg.aftonbladet.se/7332   Välkommen dit om du har lust! ...

Av Berit - 5 februari 2009 10:13

-i form av ett telsamtal sent igår kväll. En liten Stumpa kände sig fått nog av Stora Staden och planerar för en flytt närmare oss. Det kommer säkert att dröja eftersom det handlar om nytt jobb och boende men bara att veta att hon är på väg hemmåt kä...

Av Berit - 3 februari 2009 14:05

- har jag varit och lagat. Så litet att tandläkaren inte hade en passande borr?! Det lossnade en liten flisa bakpå en framtand för ett tag sedan och sen har jag farit med tungan där och känt det vassa, inte kunnat låta bli - ni vet .. Nu fick det va...

Av Berit - 2 februari 2009 11:19

... Älskade mannen är nu arbetslös och oron finns där - igen.. Idag besöker han arbetsförmedlingen - Får han något nytt? Måste han flytta? Vi då? Jag har ju faktiskt jobb här Huset? Hur överlever vi på en liten lön och A-Kassa? Vi kan inte leva på ...

Av Berit - 25 januari 2009 21:20

med Coca Colasmak - finns det nåt mer underbart när man krampaktigt kramat toastolen och nästan vänt ut och in på hela sig själv?  Det är precis vad jag sysslat med! Helt utslagen, liggande i en stor hög - jaa tillsammans med hundarna som bästa suppo...

Ovido - Quiz & Flashcards